۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۶۲۰۸۳
وکلای ملت در نطق میان دستور مطرح کردند؛

لزوم پرهیز از اختلاف افکنی در داخل کشور | مدارس کشور باید نوسازی شوند

وکلای ملت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بر لزوم وحدت میان تمام نیروهای انقلاب تاکید کردند.
 مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، پنج نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه دوم اردیبشهت ماه نطق میان دستور خود را قرائت کردند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

آتش اختلاف را فوت نکنید

جهانبخش محبی نیا در نطق خود در مجلس شواری اسلامی در نطق میان دستور، اظهار داشت: در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس مصونیت سیاسی قائل هستیم یعنی نمایندگان مجلس دردها و مشکلاتی را می توانند بیان کنند که برای افراد بیرون از پارلمان این ظرفیت تعریف نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه متاسفم از اینکه همکاران از این ظرفیت برای اداره بهتر مملکت استفاده نمی کنند، ادامه داد: بیان کلیشه ها و مطالب تکراری از تریبون مجلس هیچ دردی را از ما دوا نخواهد کرد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: از زبان ملت خطاب به مسئولان کشور می خواهم بگویم که به درد دل مجلس توجه کنند، ما به نمایندگی از ملت می گوییم این مملکت خوب اداره نمی شود، ما از اداره مملکت در همه قوا، منظورم یک قوه نیست، رضایت نداریم، استدعا می کنم برای حل گرفتاری و مشکلات به درد دل نمایندگان توجه کنند.

 وی با تاکید براینکه جز درد دل از دست نمایندگان کاری بر نمی آید، بیان داشت: مسئولان محترم کشور، در سیاست خارجی و دیپلماسی مشکلات اساسی داریم، هزینه سیاست های خارجی  برای ملت ایران به مراتب پر هزینه است و گران تمام می شود دیپلماسی خارجی وحی منزل نیست نیاز به باز اندیشی دارد در بسیاری از مسائل باید بازاندیشی را جدی بگیریم.

این نماینده اصولگرا گفت: از وحدت و اجماع می گویم، می خواهیم همه به وحدت برسیم، اما وحدت با چه مبنا و آرایه هایی باید صورت بگیرد؟ در حال حاضر فرزندان انقلاب با یکدیگر با هم مشکل دارند، اتفاق نامیمون و شومی در سال 88 در مملکت اتفاق افتاده، برای مسائل داخلی مملکت و برای مقابله به هجوم خارجی نیاز به وحدت، اتحاد و اجماع داریم.

محبی نیا ادامه داد: مثلا می گویند عمر و بکر را از حصر بیرون کنید. آقایی هم به حق یا ناحق موضع می‌گیرد، مگر می‌شود جمهوری اسلامی بگوید چون فلانی صحبت کرد که این مساله حل شود،‌ ما باید دست نگه داریم؟ یا کسی از سر نا آگاهی مسئله ای را مطرح می کند که نتوانیم در کشور مسئله وحدت را تعریف کنیم.

وی در ادامه افزود: من به نیابت از بخشی از نخبگان و ملت می گویم نه حرف حصرنشینان درست است نه حرف قصرنشینان. به خاطر خدا دست از لجاجت برداریم. ما نزدیک به یک میلیون نفر شهید و آزاده داده‌ایم. بعضی‌ها شرم کنند از اینکه اختلافات را ادامه می‌دهند. شعله آتش خانه مان سوز را فوت نکنید اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب بدهید. ما به اندازه کافی دشمن داریم و بچه های انقلاب نباید به جان هم بیفتند. نگران انقلا ب و ایران هستم و هیچ نفعی از این مطالب به بنده نمی رسد.

نماینده مردم میاندوآب ادامه داد: آقای تاجگردون سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذاریم. چرا یک آقایی هر حرفی می‌زند، هر کاری می‌کند و هر اهانتی می کند و در تمام جلسات هم کنار مسئولین کشور می‌نشیند. یک نفر هم که آداب مخالفت را در محدوده شرع و قانون رعایت می کند، مدام توسری خور است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما شدیدا به اصلاحات قضایی نیازمندیم. اخبار تمدید بازداشت‌ها یا خودکشی‌ها در بازداشتگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.

مدارس کشور باید نوسازی شوند

هادی شوشتری در نطق میان دستور خود خطاب به جهانگیری و آخوندی گفت: با تأمین منابع مالی از محل گزینه خارجی فاینانس در خصوص عملیاتی و اجرایی کردن پروژه راه آهن مشهد-بجنورد-گرگان اقدام کرده، همچنین در خصوص شروع عملیات اجرایی قطعه دوم آزادراه مشهد-چناران-قوچان با هدف ایجاد یک ورودی جدید به دومین کلانشهر مشهد از محور شمال کشور تذکر می دهم.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص راه روستایی تصریح کرد: اتمام پروژه راه روستایی محور بیرم آباد، امیرآباد، بهار اولیا و بهار سفلی در شهرستان فاروج استان خراسان شمالی و همچنین مسیر مشکانلو و زیدانلو در شهرستان قوچان استان خراسان رضوی را خواستاریم.

وی افزود: همچنین لازم است نسبت به تکمیل و تأمین روشنایی تونل محور قوچان-باج گیران- عشق آباد ترکمنستان اقدام شود و از سوی دیگر نسبت به ثبت ملی شهر فاروج به عنوان پایتخت آجیل کشور و ارتقای نمایندگان شهرستان قوچان به سطح اداره تذکر می دهم.

شوشتری در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تکمیل مجتمع فرهنگی-هنری شهر قوچان تذکر داد و گفت: همچنین لازم است نسبت به تکمیل ساختمان کتابخانه تربیت، یادمان آرامگاه چهره ماندگار موسیقی مقامی کشور مرحوم حاج قربان سلیمانی و ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره پیران و بزرگداشت جعفرقلی شاعر بزرگ کرمانش ادام شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص راه اندازی مجدد و استفاده بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده در خصوص مجتمع دوچرخه سازی و کارخانه کاشی طوسی در سالی که مزین به حمایت از کالای ایران از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است نیز تذکر داد.

وی در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: توسعه و گسترش سرمایه گذاری های جدید در شرکت سیمرغ واحد قوچان را خواستاریم و وزیر کشور نیز باید نسبت به ارتقای فرمانداری قوچان به سطح فرمانداری ویژه و ابلاغ بخش های جدیدالتأسیس اترک و ارتقای سه نقطه روستایی شهر کهنه، مرزرج و آلماجوق به عنوان نقطه شهری و تأسیس شهرداری در آن و همچنین تأسیس بخش سنگر در شهرستان فاروج و شناخت سه نقطه روستایی مایوان، چری و خرق به عنوان شهر و تأسیس شهرداری در آن را خواستاریم.

شوشتری در ادامه خطاب به وزیر نیرو بیان داشت: اجرای خط میانی سد تبارک قوچان تا تصفیه خانه با هدف پایدار آب شرب شهری و همچنین به مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب و موافقت کمیته تخصصی آب با  بند خارکی خرق در استان خراسان شمالی را خواستاریم.

نماینده مردم قوچان در مجلس در ادامه خطاب به وزیر بهداشت در خصوص ارتقای مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان به سطح دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه جمعیت 450 هزار نفری را تحت پوشش قرار می دهد تذکر داد و در ادامه خطاب به ربیعی بیان داشت: اختصاص سازمان مرکز درمانی و شروع عملیاتی اجرایی ساختمان پلی کلینیک در سال جاری را خواستاریم.

وی در ادامه در خصوص حوزه وزارت کشور بیان داشت: در خصوص تسریع در اجرای 12 نقطه ورزشی محلات شهر قوچان با توجه به تأمین منابع و هزینه پروژه مذکور و علت تأخیر در اجرای آن تذکر دارم.

شوشتری در ادامه خطاب به وزیر علوم و تحقیقات خاطرنشان کرد: در خصوص احداث سالن ورزشی، تالار اجتماعات، کتابخانه و سالن سلف سرویس دانشگاه صنعتی قوچان همچنین در حوزه دانشگاه فنی و حرفه ای شروع به کار آموزشگاه دختران تذکر می دهم.

این نماینده همچنین درباره علت تأخیر شرکت سرمایه گذاری هلال در اجرای طرح سرمایه گذاری سوال کرد و خطاب به نوبخت افزود: در خصوص تأمین اعتبار و جبران خسارات کشاورزان قوچان و فاروج به علت بارش برف و سرمای شدید بهاری و از بین رفتن محصولات و تولیدات باغی و کشاورزی این شهرستان تذکر می دهم.

وی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: نسبت به تجهیز و نوسازی مدارس کشور و تکمیل استخر دانش آموزی قوچان و احداث مرکز رفاهی فرهنگیان شهرستان فاروج اقدام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به وزیر نفت خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه گازرسانی در حوزه انتخابیه و تعیین تکلیف پروژه گازرسانی به شهر باج گیران و 12 روستای باقی مانده شهرستان قوچان و احداث جایگاه تأمین و عرصه فراورده های باج گیران که نقطه صفر مرزی است، تذکر می دهم.

بحران بیکاری و فساد اداری-مالی مهم ترین چالش‌های روز کشور

علی نجفی خوشرودی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود، گفت: اساس یکی از مهمترین دلایل و فلسفه برگزاری انتخابات در هر چهار سال این است که متناسب با مسائل و مشکلات روز مردم، نمایندگانی انتخاب و مجلس به وضع قانون و نظارت بر اجرای آن بپردازد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرایط کنونی فعالیت مجلس کمتر منعکس کننده نیازها و مسائل اصلی و مهم مردم و ضرورت های کشور است؛ ایران امروزه با چهار مسئله و چالش مهم از جمله مشکلات اقتصادی و بویژه بحران بیکاری، فساد اداری و مالی، آسیب های اجتماعی و محیط زیست مواجه است.

وی ادامه داد: بنابراین مجلس باید دستورکار ویژه ای با اولویت برای حل یا کاهش این چالش ها تعریف کرده و با همکاری سایر قوا در راستای حل آنها اهتمام شایسته انجام دهد در حالی که با مرور دستورکار جلسات مجلس چنین اولویتی مشاهده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: از مهمترین مسائل مرتبط با مجلس بویژه برای نمایندگان شهرستان ها، تداخل مسئولیت با قوه مجریه است؛ در پیدایش این وضعیت هم نمایندگان مقصر هستند و همچنین دولتی ها لذا نگاه فرصت طلبانه نسبت به ورود در حوزه های اجرایی با هدف حفظ سبد رای از یک سو و متقابلا رویکرد بده‌بستان وزارتخانه ها با نمایندگان با هدف حفظ رای اعتماد وزیر مربوطه از سوی دیگر از مهمترین دلایل و عوامل وضعیت فوق الذکر است.

نجفی خوشرودی افزود: مزید بر آن نارسایی و ضعف های جدی در نظام برنامه ریزی و بودجه ای کشور به تشدید این مسئله کمک می کند؛ بنابراین بایستی با تغییراتی در روال کار مجلس با روند فزاینده تنزل نقش، جایگاه و تاثیر گذاری مجلس در فرآیند توسعه ایران مقابله کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روابط خارجی باید در خدمت توسعه ایران باشد؛ با توجه به چالش های منطقه ای و بین المللی، جریان های مختلف سیاسی در کشور نیز بایستی به این هدف مهم کمک کنند. همچنان که ایران در مقابل رجزخوانی برخی مقامات آمریکا مبنی بر خروج از برجام یا تلاش برای کم خاصیت سازی آن و کاهش انتفاع اقتصادی ایران از برجام، صدا و سیاستی واحد باید داشته باشند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدیهی است حمایت از وزارت امور خارجه به عنوان سکاندار اصلی سیاسی خارجی به تحقق این هدف کمک خواهد کرد؛ ضمن اینکه تلاش برخی کشورها برای تعمیق چالش های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نخواهد برد. حتی آنها را دچار اشتباهات استراتژیک خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنان که حمله اخیر سه کشور امریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه نقض آشکار حقوق بین الملل از جمله قاعده منع توسل به زور بوده و طبق اسناد بین المللی به ویژه منشور ملل متحد و طرح مسئولیت دولت ها واجد مسئولت برای این کشورها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اقتصاد ایران حال و روز خوبی ندارد؛ نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تدبیر هوشمندانه ای برای کمک به کاهش بخشی از مشکلات اقتصاد ایران بوده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی، همزمان مسلتزم مبارزه جدی با قاچاق کالا، فساد و رانت و تمهید شفافیت و رقابت پذیری و پیوند معقولانه با اقتصاد جهانی و تسهیل صادرات و از منظر اقتصاد سیاسی افزایش همبستگی ملی برای ارتقاء ضریب امنیت ملی کشور است.

حمایت از کالای داخلی کلید حل مشکلات تولید و اشتغال

شهرام کوسه غراوی در نشست علنی امروز مجلس شواری اسلامی در نطق میان دستور، گفت: محرومیت مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش ریشه در تاریخ ستم شاهی دارد علی‌رغم خدمات جمهوری اسلامی محرومیت هنوز در مناطق زیادی باقی مانده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست خارجه جمهوری اسلامی همواره بر حمایت از مظلوم و مقابله با ستمگر متمرکز بوده است و دنیا خوب می‌داند ایران امروز سرزمینی امن و دارای قدرت نظامی است بی تردید این استقلال مرهون رهبری فرزانه و شجاع مبتنی بر ولایت فقیه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکا و استعمار باید حق تصمیم‌گیری کشورها در امور داخلی خود را به رسمیت بشناسند و بدانند دخالت در امور کشورهای مسلمان چیزی عاید آنها نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: ارتقا کیفیت کالا و خدمات در سالی که به شعار حمایت از کالای ایرانی مزین است نیاز به عزم همه جانبه دارد؛ تحقق این شعار کلید حل مشکلات تولید و اشتغال است لذا مدیران باید با استفاده از نیروهای جوان، مستعد، پرانرژی و جهادی و حذف زمینه‌های تبعیض و توجه جدی به حاکمیت شایسته سالاری از ظرفیت انسانی حداکثر استفاده را بنمایند.

وی تاکید کرد: بازنشسته عزیزی که 30 سال در خدمت کشور بود حالا با استرس در خانه به اشتغال فرزندش می‌اندیشد؛ متاسفانه درد بیکاری فرزندان بر مشکلات عدم تناسب حقوق بازنشستگی و هزینه زندگی مضاعف شده است دولت محترم تمهیدی بیندیشد تا شان این قشر محترم رعایت شود و با آرامش زندگی کنند.

کوسه غراوی با اشاره به مشکلات فرهنگیان خاطرنشان کرد: عدم جذب و به کارگیری نیروهای خرید خدمات آموزشی حق‌التدریسی و معلمان سوادآموزی به ویژه در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته موجب شده تا بخش قابل توجهی از این ظرفیت به صورت رسمی در آموزش و تربیت نسل امروز و آینده استفاده نشود؛ اجرای کامل نظام رتبه بندی معلمان و فرهنگیان ضروری است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چرا کشوری که منابع غنی زیرزمینی، اراضی وسیع کشاورزی و منابع انسانی توسعه یافته دارد پس از 39 سال به جایگاه واقعی خود دست نیافته است؟ مشکل کجاست؟ مدیران؟ آموزش غلط؟ می‌دانیم که نقطه کلیدی این است که دولت‌های مختلف با استراتژی‌های مختلف هر کدام مسیرهای متفاوتی را سیر نمودند تا جایی که برنامه های توسعه هیچ کدام به طور کامل تحقق مناسبی نیافته است.

خانواده جانباختگان معدن یورت در انتظار دیدار رهبری

علیرضا ابراهیمی در نشست علنی امروز پارلمان در نطق میان دستور خود نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از کالای ایرانی را گرامی داشت و ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر افزود: سالی که بر ملت ایران گذشت سرشار از غم و شادی بود؛ از انفجار نفت کش سانچی در دریاهای دور تا انفجار مهیب در دل کوه های معدن زمستان یورت آزادشهر، ده ها نفر از خادمات تولید و اشتغال در مسیر خدمت و تحقق اقتصاد مقاومتی این مرز و بوم مظلومانه در آتش سوختند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس ادامه داد: در امتداد این حوادث تلخ با سقوط هواپیمای یاسوج، اقدام تروریستی حرم مطهر امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی تا زلزله مهیب کرمانشاه و سرپل ذهاب و از دست رفتن صدها نفر از هموطنان ما آزمونی الهی بود که مردم این سرزمین پاک با صبر و همدلی به تحمل آن رفتند.

وی تاکید کرد: اما نصیب مردم رنج دیده استان گلستان از مصائب سال 96 حادثه تلخ و دلخراش انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر بود که پیش از این نان سفره بیش از 500 خانوار را تامین می کرد؛ داغی بر مصیبت مردم سخت کوش کمتر برخوردار آزادشهر، رامیان، فندرس و چشمه ساران افزود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: هم اکنون خانواده جانباختگان معدن زمستان یورت بی صبرانه منتظر هستند به دیدار مقام معظم رهبری شرفیاب شوند و از معظم له درخواست دارند تا دستور فرمایند از دست رفتگان در جمع شهدا محسوب شوند.

 وی افزود: هنوز کارگران معادن حوزه انتخابیه ام به مدت 6 ماه حقوق دریافت نکرده اند که وزیر صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

ابراهیمی خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: آنچه بیش از هر موضوع دیگری در استان گلستان به ویژه حوزه انتخابیه ام مشهود است فقر و بیکاری، در عین برخورداری از منابع و مواهب خدادادی است.

وی افزود: استان گلستان به استناد آمار و ارقام یکی از محروم ترین استان های نیز می باشد که نیاز مبرم به توجه ویژه برنامه ریزان، سیاستگذاران و دولت دارد.

ابراهیمی یادآورشد: چرا بعد از گذشت سال های طولانی تصویب منطقه ازاد تجاری اینچه برون تاکنون به عنوان یک پیشران توسعه محقق نشده است، از سوی دیگر راه آهن گرگان به مشهد که اولویت همه دولت ها بوده همچنان بلاتکلیف است؟

وی افزود: سوالی که ذهن کشاورزان استان گلستان را مشغول کرده این است که گندم گلستان با داشتن 12 تا 13 درصد پروتئین و 28 تا 30 درصد گلوتن مرغوبترین گندم کشور است، چرا قیمت خرید تضمینی گندم مرغوب گلستان که نتیجه زحمات شبانه روزی کشاورزان است با سایر تولیدات نامرغوب کشور یکسان می باشد در حالی که قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی برابر قانون در آغاز سال زراعی که اول مهرماه است باید ابلاغ و اعلام گردد متاسفانه هنوز  مصوبه نرخ خرید قیمت تضمینی محصولات کشاورزی به دستگاه های ذیربط ابلاغ و اعلام نشده است که این امر موجبات نارضایتی کشاورزان را فراهم آورده است.

ابراهیمی گفت: با توجه به مزین شدن امسال ار جانب مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی انتظار می رود برای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات ایرانی از واردات غیرضروری جلوگیری شود؛ به عنوان مثال واردات بی رویه برنج در سال 96 باعث شد که هنور برنج برداشتی سال قبل در انبارهای این استان موجود باشد که این موضوع مهمی است که پاسخگویی وزارتخانه های  جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت را می طلبد.

وی خطاب به وزیر نیرو اظهار کرد: به استناد تبصره 6 بند هـ قانون بودجه سال 96 بابت عوارض 5 ریالی قربی به 16 میلیارد تومان از مشترکین برق استان گلستان دریافت شد که به موجب قانون حمایت از صنعت برق باید مبلغ فوق صرف اصلاح و بهینه سازی شبکه های روستایی و تامین برق متقاضیان جدید شود که فقط 4 میلیارد تومان تخصیص داده شده و 60 درصد الباقی تخصیص داده نشده است که باید با تحقق آن در حوزه اصلاح شبکه های روستایی استان کار جدی صورت بگیرد.

ابراهیمی بیان کرد: آبرسانی به شهرهای رامیان و آزادشهر، نگین شهر و تاتار اولیاء برغم تلاش ها و فعالیت های موثری که تاکنون انجام شده به علت کمبود اعتبارات به کندی پیش می رود، همچنین سد قره چای رامیان چند سالی است که در حال پیگری است و انتظار می رود در خصوص شروع عملیات اجرای آن کهمنشا آب شرب بوده ما را همراهی کرده و موانع را برطرف کنند.

وی در ادامه از دولت خواست تا نسبت به ثبات اقتصادی در بازار ارز کشور توجه ویژه ای داشته باشد چرا که این موضوع مشکلات معیشتی بسیاری را برای همه اقشار کشور تحمیل خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: استان گلستان یکی از 15 استانی است که از نظر وضعیت فقر در سطح نامطلوبی قرار دارد؛ از سوی دیگر در حوزه معلولیت مرتبط با بینایی رتبه اول کشور، در حوزه معلولیت شنوایی رتبه پنجم و در زمینه معلولیت جسمی و حرکتی رتبه سوم را دارد بنابراین ضروری است در این مورد نگاه ویژه ای در اعتبرات اداره کل بهزیستی استان گلستان مبذول گردد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در پایان به مناسبت روز معلم یادآورشد: معلمان فقط حقوق دریافت می کنند اما از حق مسکن، پاداش، خدمات رفاهی، حق ماموریت، اضافه کار، افزایش 35 درصدی حقوق امور مالیاتی و وزارت کشور، کمک هزینه ازدواج، حق الزحمه امتحانات  و حق التدریس و سرانه مدارس بهره مند نمی شوند، به داد متولیان تعلیم و تربیت برسید./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات